Note to self...

minska på mängden rödvin när du inte kan äta samma mängd kolhydrater som alla andra!

Igår var jag på julklappsbyte alltså, tja eller tävling, alla köpte ett par presenter för högst 5 euro och sedan lade vi dem i en hög och spelade tärning om dem. Det är ju St Nicholaus idag och det är tydligen större än julafton i Belgien/Holland. Jag lyckades vinna mest presenter av alla, sen var det ju dock en andra omgång med speciella regler där man fick sno julklappar av varandra, det var kul, och jag hade i slutändan ändå mest presenter. Jag och D som bor i samma lägenhet kom på att vi behövde ju inte sno av varandra....så det slutade med att vi hade de presenter som vi ville ha, jag vann ljus, champagne och glas, julgranskulor och lite annat smått och gott. Kändes mysko att inte ens kunna smaka av de flesta godsaker, Ferrer Rocher, som jag älskar till exempel, innehåller mjöl....alltså allt kexaktigt är ju uteslutet. Inte åt jag pasta heller som de andra utan bara sås med riven ost, det var gott såklart men saknade allt pastan lite. Och hade nog framförallt tålt mer rödvin då....så det måste jag tänka på i framtiden...

Klockan hann bli 12 innan jag kom iväg till J's födelsedagsfest men det hade precis börjat....Det var mycket trevligt, vid halv tre skulle de andra vidare till klubb men jag skulle till en annan bar då en kompis till mig är i Barcelona över helgen och hon skulle möta upp alla där, det slutade med att jag åkte hem ändå för jag var så trött och helt övertygad om att jag definitivt inte skulle ha mer rödvin. Det var nog en bra idé visserligen, men jag har ändå haft huvudvärk hela dagen!


Nu ska jag fortsätta läsa den underbart bra boken Låt den rätte komma in!


Kommentarer
Postat av: Brian Dell

beträffande rödvin:

"Ja måste tänka på figuren"

- varje svensk tjej



Men ett glas rött vin är bra för hjärtat!

2008-12-19 @ 13:00:08
URL: http://briandell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0