Trött på ris och sånt...

Min kropp skriker efter kolhydrater idag verkar det som, jag har inte ätit varken ris eller potatis på flera dagar, inte varit sugen eller haft lust att variera så mkt....och idag slog suget till, och jag åt flera bitar choklad, jag äter typ aldrig godis! Och nu har jag börjat fantisera om Big Mac, kebabtallrik....thaimat med ris!

Igår var jag och shoppade på stan, det blev en rutig skjorta från HM Logg som jag såg på HM i veckan men som då inte fanns i min storlek. Det blev även en jacka på HM, svart, en slags blandning av trenchcoat och en annan slags jacka som jag inte kan komma på vad den heter men som var särskilt inne förra våren...armestuk hade den också med fickor och sådana där band på axlarna ni vet...en turkos kofta slank också ner, alltid bra med koftor på jobbet! Det ösregnade hela dagen (faktiskt hela helgen) så till slut var jag genomblöt, mitt paraply höll inte direkt för regnet, som tur var hade jag stövlar på mig½

Idag har jag pluggat. Inga roliga kapitel i början, typ om hur hjärnan fungerar rent biologiskt astråkigt. Men nu har jag plöjt igenom de kapitlena och nu handlar det om motivation och emotion (känslor antar jag ha ha ha)....lite mer intressant.

Ok, klockan är faktiskt bara 9 så jag ska nog göra lite popcorn, annars blir nog inte min kropp nöjd alls!

Kommentarer
Postat av: Maria i Barcelona

Ja men visst är det konstigt den där kopplingen mellan magbesvär och luftföroreningar. Man tror knappt det är sant, men fyra personer i vår familj märker skillnad bara vi åker iväg ett dygn till Sverige, London eller ut på landet här i Katalonien över helgen. Och i Katalonien dricker vi ju samma flaskvatten och äter samma mat. Läskigt.

2009-02-02 @ 18:35:58
URL: http://www.agrell.com
Postat av: Maria i Barcelona

Ja men visst är det konstigt den där kopplingen mellan magbesvär och luftföroreningar. Man tror knappt det är sant, men fyra personer i vår familj märker skillnad bara vi åker iväg ett dygn till Sverige, London eller ut på landet här i Katalonien över helgen. Och i Katalonien dricker vi ju samma flaskvatten och äter samma mat. Läskigt.

2009-02-02 @ 18:36:52
URL: http://www.agrell.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0