Världens mest miljöovänliga jobb

I byggnaden där mitt kontor ligger (vi expanderar dock så mkt att vi nästan tagit över alla våningar) jobbar det säkerhetsvakter i lobbyn. Det är gamla, gnälliga gubbar (jag har berättat om dem och städerskornas maktgalenhet förut). Häromdagen fick jag reda på varför AC:n alltid står på på morgonen och det är iskallt, överallt, vinter som sommar. Jo, det är en av de här gubbarnas uppgift att varje morgon kl 5 när han kommer till jobbet, sätta på AC:n i varje rum. Det är hans uppgift, sen om det är januari och 2 grader ute spelar ingen roll. Vart finns det sunda förnuftet??? Är det inte en enda människa som reagerar på att det är helt åt helsike?

Vi retar oss nåt fruktansvärt på det....ok om det är kallt på kontoret på morgonen mitt i vintern för att man inte haft värmen på under natten, det kan jag ju förstå. Men att det är kallt för att det är nåns jäkla uppgift att sätta på AC:n varje dag, nä det går inte in i min skalle. Kanske finns det nån anledning, jag skulle gärna vilja veta vad den är i så fall.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Det är väl kanske inte att jämföra men här är folk väldigt förtjusta i att ha värmen på full fräs och sen ÖPPNA FÖNSTERNA när dom blir för varma. Hallå?? Vi har dessutom en grön handlingsplan...

2009-02-25 @ 15:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0