Sammanfattning av 2008

Som så många andra bloggare tänkte jag försöka sammanfatta året månadsvis, kommer inte ihåg allt som hände men har nog fått med de största händelserna.

Januari


Året slutade/började med två nyårsfester, riktigt kul! Jag, C och L åkte till Dublin, aldrig varit på Irland förut, det var jättemysigt och som att vara i ett mindre och "snällare" London.


Februari


Månadens höjdpunkt var skidåkning i Andorra, jag fick smak för det igen och är helt inställd på att jag ska åka mkt mer i år, vi får se hur det blir! Firade S och L på en rolig fest som avslutades på klubb i Tibidabo.


Mars


Var på jobbresa i London, tufft men kul. Hälsade samtidigt på syrran som var på väg att flytta hem till Sverige efter lite mer än ett år och vi firade hennes 24-årsdag lite i efterskott.


April


Våren kom och vi hade picknick i parken och grillade på terrasser. Jag spelade basket varje vecka med nästan bara killar från jobbet, tröttnade senare.


Maj


Det var dåligt väder nästan varje helg. Jag var på teambuilding i Sort i Pyreneerna med Finance för att utvärdera den till vårt projekt. Lärde mig massor med spanska och provade på flottränning. Linda kom och hälsade på i några dagar och vi fortsatte utforska Barcelona och var på stranden nån dag även i dåligt väder.


Juni


Det blev äntligen badväder, mycket sent i Barcelona, så vi var på stranden varje helg. Åkte hem till Sverige en vecka och firade midsommar på Öland, jättemysigt! Var kul att träffa lite gamla klasskompisar, Färjestaden hade förändrats en del. Träffade K's små pojkar för första gången. Firade pappa och gjorde utflykter i sydöstra Skåne, det är så fint där.


Juli


Tillbaka i Barcelona i två veckor och sedan åkte jag till Göteborg igen, var på Liseberg, sedan vidare till Kalmar för att fira L på 30-årsdagen. Sedan hem till föräldrarna i Skåne och hann även med Lund och Malmö lite grann.


Augusti


Fortsatte på det nya projektet jag börjat med i juni, det var fullt ös och jag jobbade intensivt. Helgerna spenderades nog mest på stranden och i skuggan när jag kunde, det var varmt! Var tydligen rätt förkyld i en hel vecka. Var även på modeparty.


September


Fortfarande intensivt och mycket jobb. Var på Mallorca en vecka med familjen för att fira min födelsedag, tyvärr var det lite dåligt väder men jag var mycket positivt överraskad av den lilla byn där vi bodde, jättefint! Joggade mycket med syrran och var allmänt hälsosam även om det alltid blev nåt glas vin till middagen. Var på lite utflykter.


Oktober


Hade middag och fest med mina vänner. Sami kom förbi från London och firade med mig. Var i Valencia över helgen och gick på museer och utforskade staden, mysigt! Var även på spa i Andorra och shoppade lite över helgen, fick se riktig höst i Pyreneerna, verkligen ett av mina favoritställen här i Spanien. Projektet gick live och vi firade det rätt mkt så det blev många jobbmiddagar och tillställningar.


November


Några av mina kompisar tyckte att spa-idén var fantastisk så jag åkte till ett spa utanför Tarragona med dem. Turistort men nybyggt spa och mindre folk, kan varmt rekommenderas. I mitten på månaden började jag prova ut min kost och skrev upp varje dag vad jag åt eftersom jag haft en del problem och även tappat rätt mkt i vikt det senaste året. Efter lite efterforskningar provade jag att äta glutenfritt och alla problem försvann! Åkte till Krakow, Polen med jobbet, jättefin stad men hann inte se så mkt då jag var på kontoret som låg utanför hela dagarna.


December


Doktorn tog blodprover och det visade sig att jag hade antikroppar mot gluten, så jag hade rätt. Börjar vänja mig vid att noggrant kolla innehållsförteckningar för att inte få i mig gluten av misstag. Adventsfika, julfester och middagar avlöste varandra. Dagen efter årets julfest flög jag hem till Sverige och firade jul med familjen i Skåne, lugnt och mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0