Frosseri på Boots och ett söndrigt pass...

rikare är jag nu tillbaka i Barca....trött efter tre hyfsat intensiva dagar. Att göra Knowledge Transfer hos kunden är lite sådär....folk ska liksom förlora sitt jobb och man är där för att dokumentera allt som de kan....gick bra dock. Bank-kvarteren och hela London är verkligen snobbigt, vilken skillnad mot kontoret här i Barcelona! Jag kan inte påstå att jag blev sugen på att flytta till London i a f...

När jag landade i London så kom jag fram till tullen och visade mitt halvt söndriga pass, var försiktig bad jag snällt. Tullaren tog upp det, tittade på mig med en dömande blick och vek det sen häftigt, naturligtvis lossnade hela skiten....you broke it! råkade jag säga, han tittade ännu mer argt på mig....ja ja...jag fick komma in i landet i a f....på vägen hem försökte jag hitta på en historia om att passet gått sönder när jag skulle stoppa in det i fast check in maskinen. Som tur var var det två trevliga tjejer som bad mig visa att jag bor i Spanien och som de sa, de kunde inte deportera mig nånstans (ha ha hemska tanke egentligen) och jag fick gå igenom och komma hem. I tullen i Spanien försökte tullvakten bara vara rolig och låtsas att han fäktade sig med den lösa sidan och sa att nä nu fick jag nog vänta, till slut sa jag att "du drar mig i håret", ett spanskt uttryck för att du skojar typ...han skrattade bara och sa att jag fick gå. Det är skillnaden på två länder det. Nu är det URGENT med nytt pass, eftersom jag flyger inrikes till Madrid så hoppas jag att det inte ska vara så stora problem....puh!


Trött i kropp och huvud, kommer nog somna gott ikväll...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0